Reizen met eigen camper

Onze nieuwe Camperbus

We verschepen onze Camper met de Atlantic Conveyor van Antwerpen naar Baltimore

Onze derde camperreis door Amerika

Op  vrijdag 17 mrt 2017 vertrekken we met de trein richting Dordrecht. In Dordrecht worden we door Jeffry opgehaald waar we overnachten

8 maart:De volgende dag brengen Toos en Jeffry ons naar Schiphol. We zijn goed op tijd, zodat we alles op het gemak kunnen doen. De controle van de bagage en douane nemen gauw anderhalf uur in beslag. Daarna lekker op het gemak aan de koffie. De geplande vliegtijd van 13.00 uur wordt overschreden, wordt drie kwartier later. We gaan de lucht in rond 13.45 uur. Het is een rustige vlucht, totdat we ineens opschrikken, omdat het vliegtuig naar rechts wordt gerukt en daarna in een luchtzak komt, waardoor we een paar keer naar beneden storten en weer omhoog gaan. We komen rond 17.00u plaatselijke tijd aan. Alles gaat vlotjes. Van Iedereen wordt nog een hand en duimafdruk gemaakt en foto van Iris, maar geen bagage controle meer. Daarna met een taxi naar Hotel Candle Wood gegaan, niet ver van het vliegveld Dulles in Washington

Het is 5 uur tijdsverschil met Nederland

19 maart:
Vanmorgen dubben we, op welke manier we naar Baltimore zullen gaan. Wat dat betreft ligt het Dulles vliegveld ongunstig. Geen openbaar vervoer in de buurt. Vandaar dat we de gemakkelijkste manier nemen nl een taxi van deur tot deur ipv taxi, metro, trein, taxi.
Vannacht veel geregend, maar nu bewolkt met zon, wordt zelfs erg zonnig, maar met een temperatuur van maar 5 gr.
Rond 12.00u worden we opgehaald door de Taxi, die ons naar de B&B in Baltimore brengt.
8 Houses from Hopkins Bayview!

Inner Harbour Baltimore

20 maart: Baltimore

De volgende dag, nog fris, maar wel zonneschijn.
We besluiten na het ontbijt , wat voor een groot deel door onszelf verzorgd moet worden, naar de stad te gaan.
We stappen op de bus, om de hoek van de straat en zwerven rond bij de Binnen Haven. Nu komen weer de herinneringen boven van 4 jaar geleden

Inner Harbour Baltimore

21 maart

City Hall

En de rest van de week gaan we de stad in. Het is flink zonnig, van dag tot dag kunnen de temperaturen veel verschillen. We verkennen de stad de ene keer met de light rail, dan met de bus of met de vrije bussen, nl groen/ oranje/ paars en blauwe route. Eveneens rijdt er ook nog een metro. Zo komen we bij de verschillende bezienswaardigheden; zoals Inner Harber, waar veel te zien is en het gezellig is met terrasjes; Mt. Vernon met Washington Monument en Walters Art Museum; Lexington Market; Top of the World/World Trade Centre; Fort McHenry; City Hall; War Memorial; Holocaust Memorial;

Mt Vernon

Skyline Baltimore

Trouwens in die bussen, zie je wat voor 1 Dollar (ritje naar de stad kost nl 1dollar). Wat lopen hier veel verdwaasde mensen en hele dikke mensen rond. Ongelooflijk!!!
Zou er een film van willen draaien, maar durf het niet.
Soms denken we wel eens dat we i.p.v. in Baltimore in Kaapstad of Johannesburg rond lopen

zo maar op straat

Art Museum

In de Informatie/ Visitor Center treffen we een Nederlands echtpaar, die in hetzelfde schuitje zitten als wij en ook wachten op hun camper. Gezellig samen gekletst.

Mary onze BnB eigenaresse is heel aardig , maar wat stil. Ze zoekt wel alles uit, als je iets vraagt. De volgende dag ligt er dan naast je bord een verslag. Ze wil je ook overal naar toe brengen. Zo zijn we een keer naar een goed Grieks restaurant gebracht. We kunnen heel de onder verdieping gebruiken. Het lijkt alsof we thuis zijn.
Ze is zelf aan het werk.

Entertainment in het weekend

Het is nu 23 maart en gisteren vernamen we dat de At;antic Coveyor met aan boord onze camper pas zondag 26 maart in Baltimore zal arriveren. Dus dat wordt wel dinsdag 28 maart eerdat we onze camper kunnen ophalen.

• City Hall
  • Inner Harbour2
  • Binnenstad Baltimore
  • 9 11 monument voor The Top of the World3
  • een van de gratis bussen
  • Fort Mc Henry
  • Washington Monument
  • Zeilboot onder de paraplu,s

diaserie Baltimore

28 mrt: Sjaak wordt door Mary, de B&B eigenaresse, naar het kantoor bij de haven gebracht. Hij houdt mij op de hoogte via whatsapp. De afwikkeling verloopt soepel en snel. Ineens staat hij voor de deur, alles zonder schade en alles zit er nog in. Inpakken en wegwezen dus. Na de lunch en de laatste boodschappen voor koelkast en vriezer gaan we eindelijk aan onze eerste trip beginnen.

Vandaag is dat richting Frederick 80 km verderop.
Hier naar de Walmart om gasflessen en adapters te kopen. Helaas geen adapters.
Als ze ons doorsturen naar een andere zaak, begint een ellende, die we niet hadden verwacht. Zeker niet met een nieuwe camper.

We krijgen een ALARM van airbag en hillholder ( hulpje voor in bergen ) Garage bezoek, bellen met Citroën in Vlissingen, enz enz. Een heel gedoe en dat dagen lang. Sjaak zelfs een keer om half 3 's nachts uit bed vw tijdsverschil om op tijd te bellen naar Nederland.
Een start van onze reis om niet te vergeten.

Het alarm is niet de enige tegenslag. We rijden van hot naar her voor een gasadapter, helaas nergens te krijgen. Geen gas, dat betekent geen koelkast. Alle gekochte boodschappen nu koel houden met zak ijsblokjes .

Camping hier kunnen we niet staan, geen plaats.
Tot overmaat van ramp, loopt ook onze volle watertank zowat leeg, omdat we een knop vergeten in te drukken.
WAT EEN START!
Gelukkig worden adapter (hadden er toch één bij ons), water en staanplaats problemen (blijven bij de Walmart ) opgelost.

Met het alarm van de auto zijn we drie dagen bezig.
We hebben hier Crysler/Ram garage Tate, die ons wil helpen, eveneens contact met Citroen garage van Beek en zo komen ze tot de conclusie om de Clockspring, die kapot is en verbonden is met de airbag van elkaar te koppelen.
Gelukkig zijn er ontzettend aardige Amerikanen, zoals bij Garage Tate, die ons die dagen van dienst zíjn en de Clockspring ontkoppelen, dat 1uur werk in beslag neemt.
Kosten $ 0,00 . Van ons krijgt garage TATE dan ook een SUPER WARME DOUCHE. Natuurlijk wordt de monteur door ons beloond. De manager blijft zijn diensten aanbieden onderweg, mochten er problemen zijn. We kunnen hem altijd bellen. We moeten het nu zonder airbag en claxon doen, want die zit daar ook aangekoppeld. En de hillholder staat ook op alarm.

Diezelfde dag nog een adapter gezocht voor de Cramergril.
Geholpen door een klant, een loodgieter, die ons meeneemt door de winkel en de dingen bij elkaar zoekt, die we nodig hebben. Daarna snijdt hij onze adapter eraf en monteert hij de Amerikaanse eraan. Tijd 1uur werk, kosten $0,00.
Ook loodgieterbedrijf DELMAR verdient een WARME DOUCHE
Hij wil absoluut geen geld maar een lekker Nederlands gerecht, omdat hij graag kokkerelt. Stuur ze maar door naar de mail. Dankjewel !!
Dit is wel de eerste Amerikaan, die graag kookt , want de meesten kiezen voor hapklare brokken.

We plakken hier nog een dag tegenaan, omdat het zeikweer is. Gelukkig kunnen we tussen de buien door nog ff Frederick in. Het is er heel rustig, maar welke gek loopt voor zn lol buiten met dit weer. Het is niet alleen regenachtig, maar ook 6 graden koud. Brŕrrrrrrrr!

foto's Frederick

Ja, op 1 April (geen grap) gaat het echte werk dan eindelijk beginnen.
We vertrekken naar Het Shenandoah NP

Onderweg bezoeken we eerst Harpers Ferry NP, waar het grootste deel van de historische binnenstad is ondergebracht. De stad ziet er nog net zo uit als in de 19e eeuw met kleine houten winkelgevels tegen steile hellingen.

Fotoserie Harpers Ferry

• 09jpg
  • De eerste hertjes
  • helaas nog kale bomen
  • Mooie wandeling door het park
  • Om de paar honderd meter wel een outlook
  • Outlookjpg
  • Shenandoh
  • Skyline
  • Waterval

Diaserie Shenandoah NP

Het weer is redelijk, bewolkt maar ook met blauwe stukken, zodat het 's middags zonnig is. We rijden hier 2 dagen doorheen. Helaas is het voorjaar nog niet aangebroken, ziet alles er nog kaal uit en blijft het fris 12gr en 's nachts rond het vriespunt. Wat ben ik blij met de camper, de Amerikaanse diehards slapen gewoon in een tent en grillen buiten.
Tijdens de tweede dag maken we een pittige wandeling naar een waterval. Het is 5gr meer dan gisteren en volledig zonnig. De jassen gaan nu zelfs uit, tijdens het vele klimmen .
Het Park is uitgerust met vele wandelroutes en vele vergezichten. Er zit weinig kleur in de foto's, dus besluiten we de blue ridge parkway, die erop aansluit, niet te nemen.

We hebben nieuwe fietsen aangeschaft. Omdat we onze fietsen niet hadden meegenomen vanuit Nederland, hebben we er hier maar een paar gekocht. Een Hollander zonder fiets is niets.

Omdat het hier best fris blijft, rijden we via Richmond naar Williamsburg richting kust. We pakken een camping en je zal het niet geloven, maar we maken tijd om onze kledingkast te verwisselen van winter in zomerlook.
Het is hier heerlijk weer, daarom pakken we onze nieuwe fietsen en doen een trainingsronde. Er loopt een spatlapje aan bij mij en de 17 versnellingen van Sjaak lopen nog niet allemaal soepel over van het ene blad op het andere blad, maar we fietsen. Ik moet zeggen, dat het prima gaat.
We bezoeken de volgende dag Jamestown, waar we de James eiland-loop rond fietsen en waar we de reconstructie en restanten van de kolonie van 1699 bezoeken.

Jamestown

Dieren die we tijdens onze fietstocht door Jamestown eiland hebben gezien

• 15
  • Jamestown settlement
  • Jamestown
  • Moeders bij de kippen
  • Op de fiets door het park
  • Pocahontas
  • Vroegere burcht

Diaserie Jamestown

Eekhoorn in boom
Kardinaal vogel
Onderweg op de fiets
Onderweg op de fiets2

Williamsburg

Ook Williamsburg, historische plaats uit de 18e eeuw bekijken we.
Er lopen acteurs rond in koloniale klederdracht en we gaan flink terug in de tijd. Vooral Williamsburg ziet er mooi uit met zijn witte houten gebouwen.
We klagen nu niet graag, maar puf,puf, wat een hitte hier. Het is zelfs 29 gr. Wel ff wennen na die kou.

• Williamburg
  • Williamsburg4
  • Williamsburg8

Diaserie Williamsburg

We overnachten in het Chickahominy park en maken nog een lekkertourtje op de fiets

Hatteras Island

De zwart witte vuurtorens van Cape Hatteras

We gaan richting Outer Banks, een lange keten van smalle Barrier Islands, het Cape Hatteras Seashore genoemd. We willen hier in enkele dagen doorheen trekken. Bij de informatie krijgen we al het bericht, dat ze noodweer afgeven, regen, storm en fikse onweer en hagelbuien.
Alles dus, wat je niet wenst als je op reis bent

6 April

Het gaat ons niet allemaal voor de wind. Zeg maar gewoon, dat we de wind flink tegen hebben. Net van het ene bekomen, volgt nu weer het volgende.
We zijn dus op Hatteras Island, een smalle strook land met aan de ene kant de Atlantische Oceaan en meer landinwaarts meren en rivieren, gevoed door de Oceaan.
Vannacht gaat die flinke tegenwind, schat zo windkr 9 goed te keer. De camper schudt ervan en Marie wordt natuurlijk wakker en slaapt een poos niet, maar denkt en denkt....
Gelukkig volgt daarna een rustige periode en val ik in slaap.
Rond 6.00u begint het te regenen, maar de zware onweersbui gepaard met van alles en nog wat, blijft gelukkig uit. De regen blijft het grootst gedeelte van de morgen en we besluiten om een rustdag in te lassen, want met regen en een stevige wind valt er weinig te bewonderen.

s Middags blijft het flink waaien, maar schijnt ook de zon, zodat we naast het bijwerken van de website, ook heerlijk in de zon zitten met 20 gr. We lopen naar het achterste gedeelte van de camping. Je ziet er naast eenvoudige caravans, ook super grote met terras en eronder garage. Velen staan hoog op palen of blokken beton.
We snappen nu waarom?
Binnen een uur tijd, met nog steeds een straffe wind, verandert de camping in een meer. Weliswaar op laag niveau, maar alle paden lopen onder water. Tegenover ons staat ook alles blank. Gelukkig staan we op een hoog gedeelte en blijven onze voeten droog.
Het komt niet echt vaak voor, maar deze benarde situatie zorgt er ook voor, dat we nergens naar toe kunnen, omdat ook de weg naar beide kanten onder water is.
VLUCHTEN KAN NIET MEER! ! !
Gelukkig zakt het na uren voor een gedeelte en stormt het minder. We hopen, dat we morgen weg kunnen en op een leuke manier dit schiereiland kunnen bewonderen.

En ja hoor, we kunnen de volgende dag weg en hebben de tijd om rustig het schiereiland en het Roanoke eiland te bekijken. We bezoeken hier de Elizabeth Gardens en de hoogste duin. (Ha, ha, bij ons zijn ze hoger) Het weer is nu weer aangenaam overdag lekker zonnetje maar 's nachts nog een beetje aan de frisse kant

• 04jpg
  • Elizabeth 1

Diaserie Elizabeth Gardens

We hebben nog één akkefietje. Doordat we voor de eerste keer op een camping met elektrisch staan, lijkt het mij wel lekker om op de frisse avond nu even het electrisch kacheltje aan te doen.
Helaas kan onze omvormer daar niet tegen (van 110volt naar 220volt) en knalt het electrisch eruit. Sjaak alles bekeken en de andere dag op pad. Weer heel aardig geholpen, maar nog geen oplossing. We denken toch dat de omvormer het begeven heeft, dus moeten we een nieuwe scoren.                           We gaan op zoek

Tour over het eiland

Baptisten kerkje

Een van de vele bruggen

Vanaf Roanoke eiland gaat het de volgende dagen richting Ocracoke, waar we de gratis ferry moeten nemen naar Ocracoke eiland. We maken eerst onze reis verder over het eiand, bezoeken een vuurtoren, lopen over het strand, doen een wildlife trail en staan op een prachtig plekje aan de Sound in Rodanthe, waar de Pelikanen over ons hoofd vliegen en we genieten van een prachtige ondergaande zon. We maken hier nog een fietstochtje door de plaats van het ene eind naar het andere. Er loopt maar 1weg door het plaatsje.
Zó gemakkelijk die fietsen. We zijn er zo op blij mee.

Rodanthe

slang

schildpadden

Pelikanen

Na onze gratis ferry naar eiland Ocracoke (was wel 2 uur wachttijd), gaan we van noord naar zuid. Het begin stuk is oninteressant, het is een lange smalle strook, waar maar één weg overheen loopt.
Op het eind van het eiland ligt het heel toeristische plaatsje Ocracoke. Hier zijn de golfkarretjes in de verhuur om de plaats te bekijken. Bij het visitor centre vraagt Sjaak of we mogen overnachten op de grote parkeerplaats vlakbij zee en haven, waar we morgen de volgende ferry pakken naar het vaste land. Het mag. We pakken de fiets en rijden het plaatsje rond en gaan naar de vuurtoren.
De volgende dag lopen we door het plaatsje, waarvan de steigers allemaal privé zijn en je dus niet op kunt

We vertrekken precies om 13.00u naar het vaste land en komen om 15.30u aan wal.
Het is de laatste dagen prachtig weer en zonnig.
Geen last van zeeziekte.
We rijden naar de eerste camping bij Sealevel en wassen er eerst de camper, want die zit helemaal onder het zoute water van de boottocht. Daar knapt die van op!

Wij hebben vaak een wat negatief beeld van onze "Yanken", maar daar komen wij toch wel van terug, want......
Ze zijn super aardig, hebben belangstelling, helpen je uitgebreid, zijn galant, stoppen ver voor een oversteekplaats, geen bumperklevers, niet agressief dus heer in het verkeer en de grote tuinen voor hun huizen, zien er keurig verzorgd uit. In de supermarkt worden je boodschappen netjes in een zak gedaan, helaas meestal een plastic tas.

12 april
Langs de kust van North en South Carolina gaat het verder zuidwaarts.
Onderweg maken we een koffiestop in het mooie plaatsje Beaufort

Onze eerste overnachting is net boven Wilmington bij Leland. Vandaag weer verschillende zaken langs voor omvormer maar niemand heeft de omvormer, die we nodig hebben. Onze overnachting is weer bij de Walmart om hier nog na te vragen naar omvormer en om Sjaak zijn versnelling bij te stellen. We moeten de volgende ochtend terug komen.
Zo gezegd, zo gedaan. Sjaak komt terug met een nieuwe fiets, want iets repareren beginnen ze niet aan.
Het gaat allemaal zo gemakkelijk bij de Walmart, ze kijken niet eens wat eraan schort. Volgende maand weer een nieuwe?? Zou zomaar kunnen, ha, ha!

We rijden over de nr: 17 en komen bij het visitor center van South Carolina terecht.
Ze waarschuwen ons, dat er zonder reserveren geen plek is in State Park of Camping vw de Paasdrukte. Ze bellen stad en land voor ons af en vinden een camping 10km uit de kust, cp Cypress voor $ 47,- per nacht incl tax.
We vinden het nog steeds oneerlijk, dat we evenveel moeten betalen als die grote ordinaire bussen met auto eraan gekoppeld. Die gebruiken super veel stroom met airco en allerlei andere apparatuur.
En wij? Wij kunnen geen stroom gebruiken, want geen omvormer.
We maken van de gelegenheid gebruik om hier de camper binnenin een wreef te geven en om te wassen.  Voor $ 2,- per machine is toch echt een koopje. Dan denk ik terug aan $30,- voor 1 was in een midden Amerikaans land.

groot groter grootst

naast onze grote broer

trailer zelfs met balkons

bij iets groots hoort een deftige auto

We zitten in de buurt van Myrtle Beach, waar het erg toeristisch is. Het is één lange strook strand langs de kust. Heerlijk om te fietsen, te wandelen of lekker op het strand te zitten. En dat doen we dan ook. Sjaak heeft zijn eerste duik in de Atlantic genomen, en het was niet eens érg koud. Het is super weer met zo,n 27 graden is dat nog redelijk vol te houden en zeker op de stranden met een windje van zee. Ook de avonden koelen gelukkig goed af.

Myrtle beach

op het strand van Myrtle beach

plaatjes zeggen meer dan woorden

Langs de gehele kust zien we regelmatig pelikanen duikend, zwemmend of zoals hier vliegend

en hier zwemmend

15 April
We rijden ri Charleston, onderweg willen we naar Huntington Beach, maar komen er niet in, is gesloten?  Op navraag blijkt dat het State Park gesloten is omdat er nog teveel schade is van Huricane Mathew, die hier eind vorig jaar heeft gewoed. Aan de andere kant van de weg zien we Greenbrook Garden, wat ons wel wat lijkt.
Nou, daar hebben we geen spijt van gehad. - Wat een prachtig Park is dat, met de meeste sculpturen van heel Amerika.
We kijken onze ogen uit en lopen er 5 uur rond. Ook doen we een boottoer maar die viel erg tegen. We hebben erg genoten van zo'n onverwachte beslissing. Zie foto's.

• 09jpg
  • 10
  • 12
  • big_45338858

diaserie Greenbrook Gardens

We rijden naar de Walmart in Mt. Pleasant, deel van Charleston. Hier beleven we ons volgend onverwachts avontuur. Aan aanspraak geen gebrek. We staan nog maar net als een Canadees komt, die foto's laat zien van bergen met sneeuw voor z'n huis. Even later gaat een auto naast ons staan, blijkt een Amerikaan met Poolse roots te zijn, die een huis hier in de buurt heeft en één in Zuid Duitsland. Hij komt een praatje maken en heeft interesse in zo'n camper als de onze en hoe we die verscheept hebben. Hij nodigt ons uit om mee naar zijn huis te gaan. We zijn best n beetje moe en zeggen hem, dat we hier blijven. We zijn ook een beetje afwachtend. Dan nodigt hij ons voor morgen uit, om ons de stad te laten zien en om te lunchen in een speciaal restaurant, Hier komen de locals zondags na de kerkdienst  in nette kleren en de vrouwen met prachtige jurken met enorme hoeden.
Laat het nu morgen net 1e Paasdag zijn dus dat komt goed uit.

lunchen in een speciaal restaurant

dames met mooie hoeden

Op deze plek ontmoeten we ook ons eerst rondtrekkend Nederlands stel, Jan en Truus. Daar zijn we ook zomaar niet vanaf. De mannen praten honderd uit. Laten ze nu vrienden hebben in Biggekerke. Dat is toch ongelooflijk! Sjaak zijn geboorte dorp.

• 10
  • Bolhuisje
  • Huizen met prachtige veranda,s
  • Langs het waterfront

diaserie Charleston

De volgende dag staat Pawel precies op tijd bij de camper.
Zo gezegd, zo gedaan. We drinken koffie, maken kennis met zn dochter. Zijn vrouw zit trouwens in Duitsland in de sneeuw. (Zakenmensen beiden, veel onderweg.)
We gaan lunchen en daarna bezoeken we één van de mooiste en relaxte steden van het zuiden van Amerika, nl Charleston met prachtige koloniale huizen met grote veranda's. Bij de haven is het gezellig wandelen. Het is een super dag.

Er zijn in Amerika heel veel steden en de een nog mooier dan de andere maar ze zeggen dat de steden San Francisco, New Orleans en Charleston de drie mooiste zijn.
We nemen de camper mee naar zijn huis en proosten op de gezellige dag, slapen in de camper die naast zijn huis staat.

Sullivan Island

's Ochtends ontbijten we er en maken samen een strandwandeling op Sulliven Island. Ook hier weer super mooier grote huizen, eveneens bij Palm Island.
Na een drankje nemen we afscheid. Wat een super ervaring!
Thank you Pawel en Camilla.!

We reizen verder naar de volgende mooie stad, naar Savannah.
We staan hier midden in de stad op het Parkeerterrein van de verkeersinformatie. Ideaal maar ook warm, is soms zelfs 29 gr. 's Avonds koelt het gelukkig wel af, als er niet van die bullebakken van campers naast je komen staan, waardoor je geen zuchtje wind voelt.

Savannah is een heel groene stad met Parken en Parkjes en hele grote oude bomen en evenals Charleston met prachtige, koloniale huizen.
Het historisch centrum ligt tussen 1 mile x 1 mille.
Het is te belopen, maar wat ben ik blij met m'n fietsje !!
We zien de hele stad in één dag. We hebben alles op de fiets gedaan. Het was heerlijk met zo'n hitte en een stuk minder vermoeiend dan lopen. Ik blijf het dus roepen: "Wat bin ik blie mee mn fietsje!"
Aan de rivier is het gezellig druk. Je kunt er de grote container schepen ongeveer aanraken, zo dicht varen ze langs.

• 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17jpg

diaserie Savanah

In de stad en ook onderweg zijn er veel stalletjes waar je prachtige bloemstukken, mandjes enz. kan kopen gemaakt van een speciale zachte grassoort. We kopen onderstaande bloemstukjes

Alles gemaakt van gras

Deze hangen in de camper

In 1 min. had ze een roos gemaakt

• en nog een mooie spiegeling
  • en dit zijn de grote jongens
  • 14
  • 19
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 28
  • Alligator verscholen achter planten
  • boardwalk door het moeras
  • cp Laura S Walker

diaserie Okefenokee Swamp Park

20 april
De volgende camping is op een State Park, tussen de hoge bomen en aan een rivier, waar je niet mag zwemmen vw alligators. We staan er heerlijk. Van hieruit bezoeken we het Okefenokee Swamp Park, waar we een boot en treintoer maken door een stukje van het super groot moerasgebied.
Het is een exotisch, oeroud landschap van zwart water en cipressen, waarin vele alligators otters, schildpadden en vogels leven. Het is een prachtig gebied en we zien veel alligators van klein naar groot, en fotogenieke plekken met spiegelingen. Alweer een super dag gehad, waarin we weer n hele andere natuur hebben gezien bij super warm weer.